5 šī brīža aktuālākās tendences pārtikas nozarē, par kurām būtu jāzina katram maizniekam, konditoram un šokolādes meistaram

PATĒRĒTĀJI ALKST PĒC KLASISKIEM PRODUKTIEM, KĀ ARĪ TIEM INTERESĒ AUGU IZCELSMES PRODUKTI, PRODUKTI, KURI STIPRINA IMUNITĀTI UN VESELĪBU, KĀ ARĪ PRODUKTI, KAS RADĪTI UZ IERAUGA BĀZES

29 nov. 2023

Taste Tomorrow


Kad pēdējo reizi redzējāt skatlogu, kas piepildīts ar pasteļtoņos ievītiem, skaisti dekorētiem gardēžu kēksiņiem vai šokolādes kūciņām? Mēs deram, ka ir pagājis jau kāds laiciņš. Mūsdienu pasaulē pārtikas tendences zibens ātrumā gūst panākumus. Tādēļ mēs, Puratos, palīdzam maizniekiem, konditoriem un šokolādes ražotājiem sekot tām līdzi, izmantojot mūsu patērētāju izpētes platformu Taste Tomorrow.

Mūsu jaunākie dati liecina, ka, ja vēlaties būt priekšā pārējiem, Jums vajadzētu izmantot tālāk norādītās, šī brīža aktuālākās tendences:

  • Klasikās vērtības

  • Augu izcelsme

  • Iearugs

  • Funkcionālā pārtika

  • Vizuālā pievilcība

Mēs esam izveidojuši šo sarakstu, izmantojot mākslīgā intelekta izpēti un mūsu pašu semantiskās analīzes tehnoloģiju, apvienojumā ar globālu patērētāju aptauju un ekspertu zināšānām par tendencēm. “Mūsu Taste Tomorrow izpētes programmas unikums ir tas, ka mēs nepārtraukti izsekojam tiešsaistes mediju telpu,” saka patērētāju ieskatu eksperts Nanno Palte.
 
"Tā kā 54% cilvēku katru dienu tiešsaistē pavada vidēji 2,5 stundas, šie dati nodrošina stabilu pamatu tendenču prognozēšanai," turpina Nanno Palte. “Mēs izsekojam patērētāju sarunas un viņu meklējumus internetā deviņās dažādās valodās. Šie dati ļauj mums redzēt vārdus, to izmantošanas statistiku un jaunus signālus. Lai noteiktu tendences, mēs izmantojam sociālos un meklēšanas rīkus, lai iegūtu un apkopotu globālu saturu, piemēram, intensīvu mākslīgā intelekta analīzi vairāk nekā 100 miljonos sociālo mediju rakstos."
 
Taste Tomorrow kvantitatīvo pētījumu veido Bakery Bites aptauja. "Mēs intervējam vairāk nekā 20 000 patērētāju piecdesmit valstīs," skaidro Nanno Palte. "Mēs izjautājām patērētājus par viņu attieksmi, izvēli un gaumi, lai iegūtu globālu skatījumu uz to, kur pārtikas rūpniecība atrodas šodien un kurp tā virzīsies rīt."

Aicinām iedziļināties un izmantot mūsu pētījumus savā labā! Šīs ir šī brīža svarīgākās patērētāju tendences, pamatojoties uz mūsu datiem par tiešsaistes pieminēšanu un sarunām.

Klasiskās vētības

Pazīstami gardumi ir vislielākā bauda

Eiropā “Klasiskās vērtības” bija pārtikas tendence, kas pagājušajā gadā izraisīja vislielākās diskusijas sociālajos medijos. Šīs tradicionālās, autentiskās receptes bija arī viena no trīs galvenajām tendencēm Tuvajos Austrumos, Dienvidamerikā un Ziemeļamerikā, Āzijā un Karību jūras reģionā. Un 2022. gadā mēs arī redzējām, ka UNESCO pievienoja klasisko franču bageti savam nemateriālā kultūras mantojuma sarakstam.

Jūs nevarat kļūdīties ar klasiku. Cilvēkiem patīk pārliecība par to, ka viņi zina, ko sagaidīt, un viņu vajadzības ir lieliski apmierinātas, taču viņi iet pat soli tālāk, aktīvi meklējot ēdienus, kas rosina bērnības atmiņas vai atgādina par tradicionāliem ģimenes salidojumiem. Šīs vecmodīgās receptes ir saistītas ne tikai ar garšu, bet arī cilvēku satuvināšanu un mājas sajūtas radīšanu. Bērnības uzkodas un konditorejas izstrādājumi, tāpat kā vecmāmiņas gatavotā maltīte, ieņem neaizstājamu vietu patērētāju sirdīs un var radīt laimes sajūtu, ko nespēj neviens cits ēdiens.

Kā jūs varat gūt labumu no šīs nostalģijas? Izvēloties klasiskās receptes, izmantojiet iepakojumu, lai radītu priecīgas atmiņas par pagājušajām dienām. Vairāki pārtikas zīmoli atgriežas pie aizgājušo gadu vizuālajiem stiliem, lai raisītu nostalģiju savās auditorijās; Viens spilgts piemērs ir Burger King retro zīmola maiņa. Tekstu rakstīšana ir vēl viens efektīvs veids, kā izmantot nostalģiju pārtikas pārdošanai.

Tradīcijas katram ir savas, tie produkti, kas mums ir tradicionāli un klasiski nebūt nebūs klasiski citviet, bet ir produkti, kuri jau kļūst pazīstami un šķiet kā klasika globāli, kā piemēram, eklēri, kruasāni un virtuļi.  

A male hand holding a donut on blurred clear background

Augu izcelsme

Tik pat garšīgi un bez vainas apziņas

Kļūstot skaidrākiem klimata pārmaiņu rezultātiem, vairāk patērētāju vēlas dzīvot veselīgi un ētiski. Tas ietver izvēli par labu augu dzīvesveidam, lai samazinātu ietekmi uz vidi. Tas vegāniem, veģetāriešiem un fleksitāriešiem piešķir lepnuma un sociālās apziņas sajūtu, ko augu bāzes balstītie zīmoli spēj izmantot. 

Taču šai tendencei attīstoties, patērētāji sāk vēlēties vairāk nekā tikai apziņu par veselīgumu. Patērētāji pieprasa kvalitāti un garšu, labprāt atklāj jaunus zīmolus, uzkodas un koncepcijas. Svarīgi ir radīt labākos iespējamos vegānu produktus.

Par laimi, izaugsmes iespējas ir milzīgas, sniedzot uzņēmumiem daudz iespēju izstrādāt jaunus un novatoriskus augu bāzes piedāvājumus, kas atbilst patērētāju pieprasījumam, vienlaikus saglabājot uzticību savām vērtībām. Izņemot Āziju un Karību jūras reģionu, patērētāji visā pasaulē augu izcelsmes uzturu ir iecēluši par vienu no visvairāk apspriestajām pārtikas tēmām 2022. gadā.

Vai vēlaties kādu gabaliņu no augu bāzes pīrāga? Vispieprasītākie vegānu produkti ir tradicionālo ēdienu atkārtojumi, īpaši tie, kas saistīti ar konkrētiem svētkiem un gadalaikiem. Taču augu izcelsmes patērētājiem ir arī nepatika pret pārstrādātiem pārtikas produktiem, un viņi dod priekšroku mazāk pazīstamām gaļas vai piena alternatīvām un sastāvdaļām. Parādās arī dažādi deserti un saldās uzkodas uz augu bāzes, piedāvājot iespējas konditorejas izstrādājumos un šokolādes gardumos, piemēram, vegāniskās musa tartes.

Augstākās kvalitātes, ar izsmalcinātu garšu un bez gaļas: augu bāzes šokolādes konfekte Kare-kare un “omāra” rolli apmierina pat visprasīgāko klientu vēlmes.

Ieraugs

Garšīgs ar veselīguma piedevu

Senā ierauga fermentēšanas izbauda uzplaukumu. 2020.gadā tas pārņēma internetu, un tas vēljoprojām saglabā aktualitāti un izaugsmi. Nezūdošo interesi tas ir saglabājis tāpēc, ka ieraugam ir vairākas priekšrocības: tā garša ir unikāla, un pēc dažu patērētāju domām, daudz pārāka par maizi, kuras pamatā ir raugs. Fermentācija padara galaproduktus vieglāk sagremojamu, tāpēc tas ir guvusi atzinību no pieaugošā patērētāju koncentrēšanās uz zarnu veselību.

Ierauga mīkla tagad tiek izmantota kruasāniem, beigeļiem, virtuļiem un visu veidu jauniem produktiem. Pat tādi plaši izplatīti pārtikas produkti kā pica un hamburgeri tiek veidoti no ierauga. Piemēram, Francijā saldskābās briošmaizītes ir pozicionētas kā veselīgas maizes alternatīva hamburgeriem. Tātad, ja jūs strādājat Ziemeļamerikā, Eiropā, Okeānijā vai Tuvajos Austrumos, kur ieraugs kļūst ļoti populārs, mēģiniet eksperimentēt ar saviem jaunajiem produktiem. Āfrikā ieraugs pagājušajā gadā bija viens no pieciem apspriestākajiem tematiem, tāpēc ierauga tirgum ir milzīgs potenciāls. 

Kruasāni ar ieraugu,pagatavoti izamntojot nakts raudzēšanas metodi.

 

Unrecognizable females having a dessert in cafe

Funkcionālā pārtika

Ēšanas paradumi uz vispārējo veselību un labklājibu

Senajam teicienam “Ābols dienā attur ārstu” mūsdienu patērētāji vairs nepiekrīt. Viņi savai veselībai pieiet nopietnāk un pārdomātāk. Viņi precīzi zina, kas ir omega-3 taukskābes, kas paaugstina cukura līmeni asinīs un kuras ir veselīgākās sastāvdaļas, kuras meklēt olbaltumvielu batoniņā. Tā kā cilvēki arvien vairāk saprot ciešo saikni starp uzturu un veselību, arvien populārāki kļūst funkcionālie pārtikas produkti ar īpašu fizisko un psiholoģisko ieguvumu veselībai.

Divi vissvarīgākie sabalansēta uztura ieguvumi veselībai ir tie, kas ietekmē imūnsistēmu un zarnas. Daži cilvēki katru dienu lieto ingveru, cerot uzlabot savu imunitāti, savukārt daudzi vecāki vēlas iegādāties produktus, kas varētu pasargāt viņu bērnus no saaukstēšanās. Kurkumu un citrusaugļus ir viegli iekļaut pārtikas produktos un tie tiek uzskatītas par ļoti labvēlīgiem mūsu imūnsistēmai.

Taču zarnu veselība piedāvā vairāk iespēju maizes un konditorejas izstrādājumu izgatavotājiem. Līdzās fermentētiem produktiem, piemēram, kombučai, kefīram un kimchi, šķiedrvielas ir zarnām draudzīgs ēdiens. Tāpēc, kad vien iespējams, izvēlieties pilngraudu graudus un neaizmirstiet izcelt produktu priekšrocības veselībai.

Pagājušajā vasarā mēs prognozējām, ka 2023. gads būs MOOD- FOOD jeb garastāvokļa uzlabojoša ēdiena gads. Piemēram, šokolāde ir saistīta ar augstāku endorfīnu līmeni un labvēlīgu ietekmi uz fizisko veselību. Ķīnā tas ir populārs funkcionāls pārtikas produkts, un to var bagātināt ar gamma-aminosviestskābi (GABA), kam ir trauksmi mazinoša iedarbība. Saldie gardumi dominē garastāvokļa uzlabojošo ēdienu kategorijā, jo tajos ir apvienota patīkamas garšas profils ar endorfīnu izdalīšanos.

Šie funkcionālie pārtikas produkti kļūst aizvien atpazīstamāki, īpaši Āzijā un Karību jūras reģionā. Tie var sniegt dažādus ieguvumus veselībai, piemēram, uzlabotu smadzeņu darbību. Pārtika, kas ir bagāta ar mikroelementiem, arī nodrošina papildu veselības stimulu. Jūs varat iepriecināt savus klientus, iekļaujot tajā daudzfunkcionālas sastāvdaļas un skaidri izceļot to priekšrocības, piemēram, mellenes, kas palīdz gremošanai un uzlabo garīgo veselību.

Izmēģiniet funkcionālo pārtikas tendenci, gatavojot augu bāzes šokolādes braunijus ar linsēklām un mandelēm.

Vizuālā pievilcība

Ēdiens, kas izskatās labi, tiek uztverts kā ēstgribu veicinošs. Ir svarīgi aptvert vizuālās pievilcības emocionālo aspektu. Šajā sociālo mediju laikmetā estētiski pievilcīgs ēdiens ir visur.

Gan patērētāji, gan zīmoli izmanto sarežģītas kūkas, neparastus šokolādes izstrādājumus un skaisti ceptu maizi, lai reklamētu savus tiešsaistes profilus. Neatkarīgi no tā, vai viņi to ir pagatavojuši paši vai nē, izskatīga ēdiena kopīgošana tiešsaistē rada lepnuma sajūtu.

Pievilcīgs ēdiens dara mūs laimīgus, tāpat kā skaistas ainavas vai mākslas darbi. Tāpat kā mēs nekad nenogurstam skatīties saulrietus, mēs nekad nepārstāsim baudīt skaistas kūkas, šokolādes un konditorejas izstrādājumus. Ar rokām gatavots klaips vai cepums ar cukura pērlītēm var būt veids, kā aizbēgt no ikdienas realitātes.

Tāpēc turpiniet koncentrēties uz produkta estētiku un izvēlieties sastāvdaļas, kas tam atbilst, piemēram, ēdamais zelts, kaltētas ziedlapiņas vai vienkārša sēklu pievienošana. Taču nepārspīlējiet ar neparastām formām, krāsām un rotājumiem: visskaistākie ēdieni nodrošina pareizo līdzsvaru starp jaunumu un atpazīstamību.

Pārsteidz savu klientu ar Melnā tīģera burgeru

Taste Tomorrow

Taste Tomorrowir iespējams pasaulē lielākais patērētāju pētījums, kurš pēta patērētāja attieksmi pret pārtikas produktiem ,liekot īpašu uzsvaru maizes, konditorejas izstrādājumu un šokolādes jomā. Izsekojot vietējo un globālo patērētāju uzvedību, attieksmi un izvēli, tas sniedz mums vērtīgu, padziļinātu ieskatu. Mēs varam izmantot šos ieskatus, lai izsekotu tendenču attīstību un atklātu jaunas tendences, palīdzot jūsu uzņēmumam atklāt jaunas iespējas.

Saistītie raksti

3 KARSTĀKĀS TENDENCES ŠOKOLĀDES NOZARĒ 2024

3 KARSTĀKĀS TENDENCES ŠOKOLĀDES NOZARĒ

Taste Tomorrow prognoze: 3 karstākās šokolādes nozares tendences 2024. gadam

3 KARSTĀKĀS TENDENCES KONDITOREJAS NOZARĒ 2024

3 KARSTĀKĀS TENDENCES KONDITOREJAS NOZARĒ

Taste Tomorrow prognoze: 3 karstākās konditorejas nozares tendences 2024. gadam

 3 KARSTĀKĀS TENDENCES MAIZES NOZARĒ 2024

3 KARSTĀKĀS TENDENCES MAIZES NOZARĒ 2024:tendences, kas noteikti jāzina katram maizniekam un pārtikas nozares pārstāvim

Saglabājiet savas konkurētspējas priekšrocības, izmantojot maizes nozares tendenču prognozi Taste Tomorrow, kuras pamatā ir pasaules patērētāju pētījumi un tiešsaistes datu zinātne. Atklājiet 3 populārākās tendences.