10 okt. 2023
Taste Tomorrow tendenču prognoze maizes izstrādājumu nozarei, pamatojoties uz globālu patērētāju aptauju, kurā piedalījās 20 000 cilvēku 50 valstīs, kā arī jaunāko ar mākslīgā intelekta darbinātu tiešsaistes datu zinātni
Lai saglabātu konkurētspēju maizes izstrādājumu nozarē, ļoti svarīgi ir aktīvi rīkoties, lai apmierinātu patērētāju prasības. Šajā Taste Tomorrow tendenču analīzē atklājiet 3 galvenās maizes izstrādājumu tendences, kas tiek prognozētas 2024. gadam. Atklājiet ne tikai populāro ēdienu izvēli, bet arī iemeslus, kas izraisa šīs izvēles.
Šīs ir 3 karstākās tendences, kas veido 2024. gada maizes nozari:
Augu izcelsme
Ieraugs & zarnu trakta labsajūta
Dabīgs & organisks
Šīs tendences ir balstītas uz Taste Tomorrow maizes, konditorejas un šokolādes nozares patērētāju izpētes programmas atklājumiem. Tā ir pasaulē lielākā un iekļaujošākā šāda veida iniciatīva, kas apkopo 20 000 patērētāju 50 valstīs. Mūsu atšķirīgā pieeja nemanāmi apvieno plašas patērētāju aptaujas ar progresīvu, vienmēr ieslēgtu tiešsaistes izsekošanu, izmantojot jaunākās mākslīgā intelekta metodes, atklājot patērētāju galvenās vajadzības un motivāciju, kas veicina šīs tendences.
Mākslīgais intelekts un datu zinātne — nepārtraukta sociālo mediju sarunu, meklēšanas un pieminēšanas analīze 9 valodās, lai pirmie atklātu jaunus tendenču signālus un prognozētu to izaugsmes trajektoriju.
Vispasaules patērētāju aptauja — cilvēka kultūras inteliģence, kas ir nepieciešama, lai atšifrētu, kuras patērētāju vajadzības, motivācijas un stāsti ir katras tendences pamat.
Tendenču izsekošanas sistēma- patērētāju eksperti izmanto globāli konsekventu objektīvu, lai izprastu visu tendenču ekosistēmu
Uzziniet vairāk par Taste Tomorrow tendenču prognozēšanas metodēm.
No augu bāzes līdz unikāliem augu produktiem
Patērētāju izvēles maiņa no dzīvnieku izcelsmes pārtikas uz augu izcelsmes pārtiku pārveido maizes nozari. Lai gan daudzas maizes jau ir pilnībā vegānas, ir produkti, īpaši saldie maizes izstrādājumi, kuri lielā mērā ir atkarīgi no olām, sviesta un piena produktiem. Saskaņā ar mūsu pētījumu 56% patērētāju visā pasaulē interesējas par (saldo) maizes izstrādājumu iespējām uz augu bāzes. Tāpēc aicinājums ieviest jauninājumus uz augu bāzes maizes izstrādājumiem ir milzīgs, jo īpaši Tuvajos Austrumos un Āfrikā (74%), Dienvidamerikā (70%) un daudzās Āzijas Klusā okeāna reģiona valstīs (68%).
Tādi uzņēmumi kā Soy Concha Bakery ir izmantojuši iespēju. Viņi ir izstrādājuši tradicionālo meksikāņu saldo bulciņu Pan Dulce versijas uz augu bāzes. Taču, augu izcelsmes tendencei attīstoties, mēs redzam, ka patērētāji vēlas vairāk nekā tikai vegānas klasikas versijas.
52% patērētāju jau domā, ka augu izcelsmes alternatīvas garšo tikpat labi kā dzīvnieku izcelsmes pārtikas produkti, tāpēc tagad priekšgājēji un tendenču noteicēji meklē izteikti augu izcelsmes receptes, kas savieno augu unikālās īpašības. Mēs redzam izmaiņas no augu bāzes uz unikāliem augu produktiem. Vegānu ēdienos tagad ir iekļautas augu izcelsmes sastāvdaļas to maņu vai garšas īpašību dēļ, nevis kā aizstāšana vai imitācija.
Priecīgs puncis, priecīgs tu pats!
Šis nav skaistākais temats, ko apspriest, taču patērētājiem tas nav mazsvarīgs temats. Zarnu trakta veselība ir aktuāla tēma, un cilvēki ir apsēsti par pareizu gremošanu un veselīgu zarnu traktu. Šīs ir lieliskas ziņas maizes industrijai, jo 85% patērētāju šobrīd apgalvo, ka šķiedrvielām ir pozitīva ietekme uz gremošanu un pilngraudu maize ir viens no populārākajiem un pazīstamākajiem šķiedrvielu avotiem.
Pieaugot izpratnei par zarnu trakta veselību visā pasaulē, patērētāji kļūst labāk informēti par precīzu zarnu darbību un par to, kuras sastāvdaļas viņiem vajadzētu izvēlēties. 7 no 10 patērētājiem tagad arī piekrīt, ka biotikas (probiotikas, prebiotikas un postbiotikas) ir uzticamas sastāvdaļas, lai uzlabotu gremošanu. Visā pasaulē tas ir par 7% vairāk nekā 2021.gadā, un lielākās pārmaiņas nāk no Eiropas (54% 2021. gadā salīdzinājumā ar 65% 2023. gadā).
Patērētāji arī uzticas, ka zarnu veselības uzlabošanai ir pozitīva ietekme uz garīgo labsajūtu, un to uzskata 79% patērētāju. Tas nozīmē, ka tiek meklēti daudzfunkcionāli zarnu traktam draudzīgi pārtikas produkti. Padomājiet par gremošanai labvēlīgām uzkodām, kas arī uzlabo jūsu garastāvokli, piemēram, Toto Foods cepumiem. Viņu dzimšanas dienas cepums ar vegānajiem baltās šokolādes čipsiem un krāsainajām skaidiņām tiek reklamēts kā “ballīte mutē (un visā ķermenī)”, jo tas uzlabo ne tikai zarnu trakta veselību, bet arī palīdz stabilizēt garastāvokli un uzlabo koncentrēšanos.
Šī pieaugošā interese par zarnu veselību iet roku rokā ar ierauga ažiotāžu. Tas vairs nav tikai skaistais izskats, kas piesaista patērētājus ar ieraugā ceptiem izstrādājumiem. Ierauga maize izceļas ar izcilu sagremojamību, kas ir ilgstoša fermentācijas procesa rezultāts. Šī lēnā fermentācija atklāj virkni priekšrocību: palielinātu vitamīnu, minerālvielu un aminoskābju izdalīšanos, tādējādi uzlabojot produkta uzturvērtību.
62% patērētāju šobrīd ierauga izstrādājumus uztver kā veselīgus, un tas ir pārsteidzošs pieaugums salīdzinājumā ar 2021. gadu, kad tikai 52% cilvēku atzina šādu pārliecību.
Dabīgas un vienkāršas produktu receptes
Par kurām maizes produktu priekšrocībām patērētāji šobrīd ir gatavi maksāt vairāk? Svaigums ir neapstrīdams #1, bet otrs var jūs pārsteigt: tas ir dabīgums un "tīrā" etiķete. Tīras, viegli saprotamas produktu etiķetes acīmredzami ir ļoti pieprasītas. Patērētāji ne tikai dod priekšroku maizes izstrādājumiem, kas ir minimāli apstrādāti un bez mākslīgām piedevām, bet 28% patērētāju ir gatavi pat par tiem maksāt vairāk.
71% patērētāju visā pasaulē maizes produktus iegādātos maizes ceptuvēs, kurās viss tiek cepts ar dabīgām izejvielām. 2021.gadā tas attiecās tikai uz 66% patērētāju visā pasaulē. Īpaši Ziemeļamerikas patērētāji ir stingri mainījuši savu attieksmi pret šīm dabīgo produktu maiznīcām, palielinoties no 54% līdz 66%.
Maize, kas pagatavota no dabīgām sastāvdaļām, tiek uztverta kā veselīgāka. Tādēļ cilvēki rūpīgi pēta produktus, kurus viņi pērk, cerot ēst pēc iespējas tīrāk. 3 no 4 respondentiem mūsu aptaujā nesen apskatīja maizes izstrādājumu iepakojuma informāciju. Tur viņu acis uzreiz pievēršas izejvielu sarakstam.
Tāpēc, ja izmantojat šo tendenci, noteikti skaidri norādiet to uz sava produkta iepakojuma. Papildus tādu saukļu izmantošanai kā “bez mākslīgām piedevām” un “nav mākslīgo saldinātāju”, jūs varat arī skaidri norādīt savu sastāvdaļu sarakstu produkta priekšpusē. Šs solis jau ir populārs starp enerģijas batoniņu kompānijām, piemēram, RXBAR, kas visu proteīna batoniņu priekšpusi ir aizpildījušu tikai ar sastāvdaļu sarakstu, kas beidzas ar ironiju - ‘No B.S.’.
Visu gadu vietnē Taste Tomorrow.com mēs dalāmies ar sagaidāmajām tendencēm, tiešsaistes konditorejas izstrādājumu stāstiem un jaunākajiem patērētāju ieskatiem. Pierakstieties mūsu informatīvajam izdevumam un nepalaidiet garām iespēju būt priekšā citiem un pacelt savu biznesu uz nākamo līmeni.