30 okt. 2023
Taste Tomorrow tendenču prognoze maizes izstrādājumu nozarei, pamatojoties uz globālu patērētāju aptauju, kurā piedalījās 20 000 cilvēku 50 valstīs, kā arī jaunāko ar mākslīgā intelekta darbinātu tiešsaistes datu zinātni.
Pie kādiem šokolādes jauninājumiem jums vajadzētu strādāt? 2024. gada šokolādes nozares prognozē mēs izceļam šokolādes tendences, kas ir vispopulārākās vai strauji attīstās patērētāju vidū visā pasaulē.
Šīs ir 3 karstākās tendences, kas veido 2024. gada šokolādes industriju:
MOOD FOOD- pārtikas produkti, kuri ietekmē garastāvokli
Ilgtspējīga lauksaimniecība
Augu izcelsme
Šīs tendences ir balstītas uz Taste Tomorrow maizes, konditorejas un šokolādes nozares patērētāju izpētes programmas atklājumiem. Tā ir pasaulē lielākā un iekļaujošākā šāda veida iniciatīva, kas apkopo 20 000 patērētāju 50 valstīs. Mūsu atšķirīgā pieeja nemanāmi apvieno plašas patērētāju aptaujas ar progresīvu, vienmēr ieslēgtu tiešsaistes izsekošanu, izmantojot jaunākās mākslīgā intelekta metodes, atklājot patērētāju galvenās vajadzības un motivāciju, kas veicina šīs tendences.
Pētījuma pamatā ir 3 pīlāri:
Mākslīgais intelekts un datu zinātne — nepārtraukta sociālo mediju sarunu, meklēšanas un pieminēšanas analīze 9 valodās, lai pirmie atklātu jaunus tendenču signālus un prognozētu to izaugsmes trajektoriju
Vispasaules patērētāju aptauja — cilvēka kultūras inteliģence, kas ir nepieciešama, lai atšifrētu, kuras patērētāju vajadzības, motivācijas un stāsti ir katras tendences pamatā
Tendenču izsekošanas sistēma- patērētāju eksperti izmanto globāli konsekventu objektīvu, lai izprastu visu tendenču ekosistēmu
Uzziniet vairāk par Taste Tomorrow tendenču prognozēšanas metodēm.
Emocionālā ēšana
Daudzi patērētāji uzskata, ka šokolāde ir būtiska veselīga uztura sastāvdaļa. Īpaši tagad pozitīvs noskaņojums tiek uzskatīts par daļu no labas veselības, pārtika, kas padara jūs laimīgu, kļūst par Svēto Grālu. Sastāvdaļas, kas veicina vispārējo labsajūtu, uzlabojot garastāvokli, piemēram, šokolāde, ir ļoti pieprasītas: 65% patērētāju visā pasaulē meklē pārtiku, kas uzlabo garīgo veselību. Taču interese patiesi pieaug Tuvajos Austrumos un Āfrikā (82%) un Dienvidamerikā (81%).
Īpaši svarīgi ir trauksmes vadība un stresa samazināšana. Daži pētījumi liecina, ka flavonoli – augu savienojumi ar antioksidantu īpašībām -, kas atrodami tumšajā šokolādē, var dot labumu smadzeņu darbībai, tāpēc ir vieglāk pārvaldīt stresa situācijas. Citi pētījumi liecina, ka kakao saturošu produktu ēšana īstermiņā var uzlabot garastāvokli. Taču, neņemot vērā visus zinātniskos pierādījumus, katrs šokolādes cienītājs, protams, jau sen ir zinājis, cik mierinoši var būt baudīt šo garšīgo, sirdi sildošo garšu.
Patērētāji, kuri vēlas gūt labumu no labākas koncentrēšanās, vairāk enerģijas vai garastāvokļa uzlabošanās, arvien vairāk izvēlas šokolādi ar augu izcelsmes produktiem. Botāniskie produkti ir augu ziedi, lapas, saknes, sēklas vai stublāji, kas tiek novērtēti to ārstniecisko, aromātisko vai kulinārijas īpašību dēļ. Padomājiet par rozmarīnu, kanēli, hibisku, eikaliptu vai kardamonu.
68% patērētāju visā pasaulē uzskata, ka botāniskie produkti palielina šokolādes veselīgumu, kas ir pieaudzis par 15%, salīdzinot ar 2021.gadu. Vēl vairāk cilvēku ir pārliecināti par šokolādes produktu garšu, proti, 73%. Tas padara botāniskos produktus tuvākus riekstiem un augļiem kā sastāvdaļu, kas var padarīt jūsu šokolādi gan garšīgāku, gan veselīgāku.
Šokolādes zīmols Wizards Magic piedāvā šokolādes tāfelīti ar kumelītēm un lavandu, ko viņi sauc par "Sweet Dreams". Šokolāde ir piesātināta ar šīm augu sastāvdaļām un E vitamīnu, lai palīdzētu patērētājiem atpūsties un piedāvāt labu miegu. Viņi gudri izmanto uztveramo augu ieguvumu veselībai, reklamējot šokolādi konkrētam brīdim un veselības mērķim.
Taisnīga attieksme lauksaimniekiem
Fair Trade Original, Rainforest Alliance - daudzi šokolādes iesaiņojumi ir apzīmēti ar sertifikātiem un norādēm, kas patērētājiem sniedz garantiju par ilgtspējīgu pieeju kakao ražošanā. Tas viss ir pamatota iemesla dēļ, jo mūsu aptauja liecina, ka 68% patērētāju visā pasaulē ir ieinteresēti produktos, kuri tiek ražoti saskaņā ar ilgtspējīgas lauksaimniecības darbības principiem.
Iepriekš ilgtspējīga lauksaimniecība galvenokārt bija vērsta uz augsnes auglību, bioloģisko daudzveidību un nekaitīgu kaitēkļu apkarošanu, šobrīd novērojam, ka patērētājs koncentrējas uz piegādes ķēdēm, izejvielu ētisku iegūšanu. Liela interese ir saistīta ar kakao lauksaimniecības sociālo ietekmi, un 65% patērētāju šobrīd izvēlas pārtikas produktus, par kuriem viņi droši zina, ka lauksaimnieki saņem taisnīgu cenu un/vai dzīves ienākumus, 2021.gadā tas bija 60%.
Lielisks veids, kā gūt labumu no ilgtspējīgas lauksaimniecības pieejas, ir izvēlēties Belcolade Cacao-Trace ilgtspējas programmas šokolādi. Cacao-Trace ilgtspējas programmas šokolāde atbalsta kakao audzētāju un viņa kopienas sociālo un ekonomisko attīstību. Vērtību ķēdē ir līdzsvarota peļņas sadale, kurā lauksaimnieki saņem unikālu šokolādes bonusu, kas ir kvalitātes piemaksa par viņu izaudzētajām kakao pupiņām. Šī pieeja nodrošina ne tikai labāku dzīvi lauksaimniekiem un viņu kopienām, bet arī augstākās kvalitātes un lieliskas garšas šokolādes pieejamību ne tikai patērētājiem mūsdienās , bet ar mūsu nākamjām paaudzēm.
Tik pat gardi un bez vainas apziņas
Augu izcelsmes kustība pārņem šokolādes pasauli. Dzīvniekiem un planētai draudzīgi šokolādes izstrādājumi vairs nav sagaidāmi tikai no mazajiem ražotājiem. Nestlé ir izlaidusi vegānu KitKat. Pārtikas multinacionālais uzņēmums mainīja ikoniskās šokolādes tāfelītes recepti tā, lai ekoloģiskā nospiedums būtu par 18% zemāks nekā parastajai šokolādes tāfelītei. Šokolāde tiek iegūta ilgtspējīgi, piens ir aizstāts ar rīsu bāzes alternatīvu, lai tas paliktu tuvu oriģināla tekstūrai un garšai.
Vegāniskais KitKat atbilst pieaugošajai patērētāju vēlmei pēc augu izcelsmes pārtikas produktiem. 56% patērētāju visā pasaulē vismaz reizi mēnesī iegādājas augu izcelsmes pārtiku, kas ir straujš pieaugums salīdzinājumā ar 36% - 2018. gadā. Daudzi uzskata, ka augu izcelsmes gardumi ir patīkama sevis lutināšana, bez vainas sajūtas. Patērētāji arvien vairāk apzinās pārtikas sistēmas ietekmi uz klimatu un ņem to vērā pieņemot lēmumus par produktu iegādi, padarot vegāno šokolādi par loģisku izvēli.
Izvēloties vegānu pārtiku, patērētāji izjūt lepnumu par savu izvēli, viņi to saista ar rūpēm par savu veselību un sociālo apziņu. Samazinās iebildumi, ka vegānu pārtika ir mazāk garšīga, jo 52% piekrīt, ka augu izcelsmes alternatīvas garšo tikpat labi kā dzīvnieku izcelsmes pārtikas produkti. Šokolādes rūpniecībā lielākais šķērslis augu izcelsmes izstrādājumu izgatavošanā bija piena produktus nesaturošas, pienam līdzīgas šokolādes un baltās šokolādes izstrāde ar tādu pat, izcilu apstrādājamību un izmantošanas daudzpusību kā pienu saturošajām šokolādēm. Taču, pateicoties pašreizējiem risinājumiem un tehnoloģijām, tagad ir pieejami uz augu bāzes ražoti šokolādes risinājumi profesionāļiem, kas ļauj radīt vegānus meistardarbus, nekaitējot garšai un tekstūrai, tādējādi atbrīvojot ceļu daudziem jauniem vegānu šokolādes izstrādājumiem.
Visu gadu vietnē Taste Tomorrow.com mēs dalāmies ar gaidāmajām šokolādes tendencēm, un jaunākajiem patērētāju ieskatiem. Pierakstieties mūsu informatīvajam izdevumam un nepalaidiet garām iespēju būt priekšā citiem un pacelt savu biznesu uz nākamo līmeni.